javascript:void(0)

vineri, 22 iulie 2011

Mitsubishi Lancer

150 de cai putere dintr-un motor diesel pe o compactă nu mai reprezintă de multă vreme un fenomen în lumea auto. Însă când treci de la motoare vechi, deja trecute prin viaţă şi lăsate în urmă de generaţiile noi, la unele noi, create de tine şi care arată că au într-adevăr potenţial, lucrurile nu sunt atât de seci pe cât ar putea părea. Constrânşi de tehnologia din ce în ce mai avansată care ne înconjoară, cei de la Mitsubishi au renunţat de bunăvoie la vechiul diesel de doi litri şi 140 de cai de origine germană şi a apelat la proprii-i specialişti pentru a dezvolta o unitate nouă. În prima fază, ea a apărut pe ASX, noul SUV compact al niponilor. A venit acum rândul lui Lancer.

Motor / Transmisie

Noul motor este principalul motiv pentru care Automarket a decis să vă prezinte un test cu noul Lancer. Noul 1.8 DI-D este o evoluţie mare de la fosta unitate diesel de 2.0 litri de provenienţă Volkswagen. La toate capitolele. Iar cel mai vizibil avantaj al noului motor Mitsubishi de 1.8 litri fabricat la el acasă, în Japonia, este reprezentat chiar de putere şi de cuplu: 150 CP şi 300 Nm între 2000 şi 3000 rpm, în condiţiile în care vorbim de cea mai mică cilindree dintre motoarele compactelor de peste 140 CP. Noul motor este ceva mai silenţios (fapt datorat probabil izolării fonice ceva mai bune), iar vibraţiile sunt mai puţin sesizabile. Reprizele sunt bune, chiar dacă trebuie să înveţi din mers să menţii acum turometrului undeva la minim 2500 rpm pentru a simţi atât cuplul, cât şi o mare parte din puterea maximă disponibilă abia mai sus, la 4000 rpm. Cutia dispune de o timonerie corectă, cu mici inexactităţi datorate, probabil, vârstei destul de reduse a maşinii de test. Una peste alta, noul motor dezvoltat de Mitsubishi place. Şi asta pentru că nu te minte în niciun moment.

Consum

Noul motor dezvoltat de Mitsubishi reuşeşte, conform fişei tehnice, să coboare ştacheta consumului mediu mixt până la 5.6 litri, o îmbunătăţire de 0.3 litri/100 km în comparaţie cu vechea unitate de doi litri. Cu toate acestea, deşi - repet - vorbim de cel mai mic motor din segmentul său la aceste cifre de putere - 1.8 DI-D consumă cel mai mult. Astfel, rivalii Mazda3, Skoda Octavia, Toyota Corolla sau Volkswagen Jetta - singurii cu motoare comparabile - vin cu cifre de consum mai bune, care variază între 4.8 şi 5.5 litri/100 km. Evident, diferenţa nu e mare, iar pe şosea vorbim de un Lancer care reuşeşte să consume 5.5-6.0 litri în afara oraşului şi 9.0-9.5 litri în oraş.

Performanţe

Lancer se simte bine sub impulsul pedalei, iar sentimentul de maşină care reuşeşte să se ridice la nivelul aşteptărilor celor cărora li se adresează acest tip de sedan nu este unul fals. Lancer 1.8 DI-D se încadrează în liniile segmentului şi în ceea ce priveşte cifrele oficiale ale performanţelor, cu 9.9 secunde pentru 0-100 km/h şi cu o viteză maximă de 207 km/h. În acest clasament conduce clar Mazda3, cu doar 9.2 secunde dar cu un moto de 2.2 litri, de cealaltă parte situându-se Toyota Corolla, cu 10.1 secunde pentru 0-100 km/h.
Odată cu apariţia noului motor un gama Mitsubishi, japonezii au împrospătat aerul din compacta sa lansată acum trei ani. Cu această ocazie, viitorii clienţi ai lui Lancer vor avea la dispoziţie un habitaclu care reţine 95% din liniile anterioare, dar punctează la capitolul îmbunătăţiri printr-un display de dimensiuni ceva mai mari între ceasurile de pe bord şi prin niveluri de echipare care te fac să crezi că te afli într-o maşină se segment superior. Maşina de test era plină de piele şi de materiale plăcute la atingere, semn că intrasem într-un model care afişa avantajele nivelului de echipare superior, denumit la Mitsubishi "Instyle". Mitsubishi Lancer rămâne unul dintre modelele compacte create direct sedan, astfel că atât exteriorul, cât şi interiorul îţi arată că nu te afli într-un "intrus" transformat, elemente obişnuite ale segmentului. Ai spaţiu peste media segmentului, singurul element care trage nota în jos fiind spaţiul eddicat bagajelor. Aici, Lancer vine cu 430 de litri, deci cu 130 de litri mai puţin decât Octavia, de exemplu.

Preţ de achiziţie

Noul motorul diesel de 1.8 litri de la Mitsubishi poate fi al vostru dacă vă hotărâţi să achiziţionaţi măcar cea mai ieftină versiune de echipare, Intense, care vine la 21.691 de euro cu TVA inclus. Preţul este unul bun pentru segment şi pentru o astfel de motorizare, singurele variante mai ieftine fiind Skoda Octavia 2.0 TDI 140 CP Ambiente şi VW Jetta 2.0 TDI 140 CP Highline, motoare care vin - evident - cu 10 cai în minus. Nu că asta ar conta prea mult, aşa cum am văzut mai sus. Diferenţele sunt însă mici, de 700 de euro în cazul lui Octavia şi de 600 de euro în cazul lui Jetta. Deci, la o eventuală achiziţie, va conta mai degrabă cum vă simţiţi în maşină şi ce naţie producătoare de maşini preferaţi.

Siguranţă

Mitsubishi Lancer Sport Sedan a fost testat de organizaţia independentă europeană EuroNCAP în 2009, scorul final fiind cel maxim: cinci stele. Modelul japonez s-a comportat exemplar la impactul frontal şi la cel lateral, singurele scăpări fiind resimţite la impactul lateral cu stâlpul. Fără motive de îngrijorare, doar ai la dispoziţie până la şapte airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchi dacă ai fobii de genul ăsta) şi sistemele active de siguranţă clasice disponibile pe o compactă care se respectă.

Ţinută de drum

Unul dintre punctele forte ale lui Mitsubishi Lancer este ţinuta de drum. Rămăsesem cu amintiri plăcute după ce iarna trecută mi-a trecut prin mâini un Lancer Ralliart şi nu mă aşteptam ca o versiune diesel cât se poate de cu picioarele pe pământ să vină cu un pachet atât de atractiv din punctul de vedere al suspensiilor şi al ţinutei de drum pe şosea şi în oraş. Se vede imediat mâna inginerilor japonezi care îşi bazează construcţiile pe roţi, nu pe fundaţii. De altfel, rigiditatea structurală a lui lancer a fost îmbunătăţită enorm în comparaţie cu generaţia precedentă (+50%), noua generaţie fiind mai rigidă decât însuşi Lancer Evo IX, un model după care ne curg balele şi acum când îl vedem pe stradă. Explicaţia tehnică vine de sub caroserie, acolo unde suspensiile faţă cu braţ transversal drept şi cele spate multilink fac echipă bună pentru a genera exact atât ruliu cât îi este permis unui model cu o carte de vizită care include particula EVO în familie.

Vizibilitate

Lancer nu-ţi oferă momente de minimă vizibilitate decât atunci când condiţiile , lasă de dorit. În rest, vizibilitatea panoramică este bună, iar oglinzile te ajută la mişcările posterioare şi laterale necesare parcărilor de acest tip. Încă o dată se vede - de această dată în zona montanţilor posteriori - faptul că Lancer a fost gândit din start ca un sedan, nu ca un hatchback. Avantaj la primire.

Tehnologie

Exemplarul testat de Automarket a avut la dispoziţie un sistem de navigaţie bine intenţionat care îţi afişa exact poziţia pe monitorul central de dimeniuni apreciabile. Tot de acolo poţi modifica setările sistemului audio semnat Rockford Fosgate, acesta fiind disponibil acum şi pentru cei care vor să-şi lege telefonul prin Bluetooth direct la maşină. De altfel, pentru melomani există soluţia USB, portul specific şi cel auxiliar fiind regăsite în torpedou.

Design

Mitsubishi Lancer este unul dintre modelele cel mai bine închegate din clasa sa. Şi din nou se vede avantajul de a te naşte direct sedan în segmentul compact, deoarece designul general al maşinii trădează - la fel ca în cazul lui Chevrolet Cruze, de exemplu - concepţia iniţială dinamică a modelului. Evident, lancer beneficiază direct de faptul că designul de bază al unui EVO trebuie să fie din start unul care să inspire dinamism, deci modelul japonez bifează fără probleme condica şi la capitolul linii agresive









automarket.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu