Prezentari auto si moto, ultimele noutati in materie de tuning si teste, dar si noile aparitii pe piata auto si moto.Un mic garaj din piata auto si moto.
sâmbătă, 29 octombrie 2011
Jeep Wrangler 2012
Transmisie noua si motor nou
Pentru a atenua impactul a prea multor schimbări deodata, cei care sunt responsabli de cea mai raspandita linie de jeep-uri din SUA au vrut sa ofere doua modele pe an. OK, stim ca, intr-un fel, asta e o minciuna! În realitate, reglajele cabinei Wrangler-ului 2011 trebuiau sa fie initial insotite de o actualizare a trenul de rulare, dar capriciile din procesul de fabricaţie au amânat cu un an "transplantul de inima". Deci, în esenţă, Wrangler 2012 completeaza faza a doua a reimprospatarii modelului care a început cu modelul de anul trecut.
Schimbarile din 2012 au cap de afis adoptarea de DOHC Chrysler de 3.6 litri V6 Pentastar. Acesta iese in evidenta cu 285 cai putere la 6.400 rpm si cu 83 CP mai mult decât V6 de 3.8 litri pe care-l inlocuieste. Dintr-o anume perspectivă, Pentastar genereaza un cuplu mai mare la 1.900 rpm decât motorul de ieşire produs la nivelul cel mai inalt, şi continuă sa scoata zgomoe semnificative pana ajunge la 6.400 rpm.
Alternatorul mutat pentru a putea intra cu masina in apa
Este clar ca randamentul nu e totul si, pentru a avea incredere in Jeep, Pentastar a primit cateva lucruri noi. Cei care folosesc Wrangler au nevoie sa poata intra in apa adanca de jumatate de metru, asa ca alternatorul a fost mutat in partea de sus a unităţii.
Pompa de ulei si adaptorul asigura ungerea fiabila in timpul unui urcus anevoios.
Noul motor este cu 9 cm mai scurt in lungime si cu 40 de kilograme mai
usor decat vechiul, de 3.8 litri. Dar economiile in ceea ce priveste greutatea sunt compensate de noua cutie de viteze automata, mai solida.
Da, pentru anul 2012 Wrangler-ul cu patru viteze automate a fost expediat la lada de gunoi a istoriei. În locul său a venit A580 cu cinci viteze, care sprijină produsele Chrysler Hemi, inclusiv Jeep Grand Cherokee. Cutia de viteze manuala cu sase trepte se reportează şi rămâne dotare standard.
Cu noua cutie de viteze si un raport standard de ax mai mare de 3,06, vitezele automate ale Jeep Wrangler 2012 sunt acum un pic mai scurte la prima viteza si un pic mai lungi la viteza superioara.
Nimenui nu-i lipseste vechiul motor
Cu mici exceptii, partea hardware a Wrangler-ului este aceeasi Parca suntem mai entuziasmati de noul Wrangler, iar cutia automata ne va salva in orice situatie. Este totusi un jeep cu profilul aerodimanic al Perthenon-ului, asa ca cei care spera ca Wrangler-ul a fost transformat intr-un prajitor de pneuri s-ar putea sa fie dezamagiti.
Cifrele sunt, totusi, incurajatoare. De la0 la 100 de km/h in 7,7 secunde pentru Wrangler-ul cu două uşi (8,4 pentru cel cu patru usi), comparativ cu 10.4 pentru modelul 2011. În practică curba plata de cuplu a motorului mascheaza rata la care viteza creste, ceea ce face ca urgenta sa sa fie potrivita si nu "astmatica", asa cum se intampla la vechiul motor.
Efectul de zgomot mai puternic si viteza in plus creaza o senzatie complesitoare, ceea ce la vechiul model nu se facea simtita. Este o imbunatatire evidenta deoarece viteza este destul de inalta. Trecerea la cinci viteze ar putea insemna ceva pentru oamenii pasionati de Jeep, iar o cutie automata cu 6 viteze, n-ar fi o idee rea deloc.
Experienta Wrangler, de neuitat
In ceea ce priveste Jeep-ul, oficialii erau mândri de caracteristicile îmbunătăţite ale noului motor NVH. Când esti in masina va fi foarte greu sa auzi vreo diferenta pentru ca zgomtul vantului este mai puternic decat orice al sunet, inclusiv cel facut de motor. Dar atunci când pornesti masina, noul motor are un sunet mai interesant decat in cazul celui vechi.
Direcţia rămâne de tipul unei mingi care se rostogoleste. Este neliniara, parca ii lipseste simturile si se "lauda" cu intarzieri semnificative. Cu axe vii in faţă şi in spate, orice imperfectiune a drumului este imediat resimtita. Sa conduci un Wrangler este la fel de incitant ca si cum ai conduce o stivuitor. Numiţi-o parte din farmecul discret al modelului... împreună cu posibilitatea de a impacheta stergatoarele si de a-i scoate usile, niste experiente prea frumoase pentru a le putea transpune in cuvinte.
Încă un Wrangler
Stai, acesta este un Jeep, nu-i asa? Toate aceste discutii despre strazi, NVH, eficienţa şi directie v-ar putea face sa va intrebati care sunt prioritatile, totusi. Nu va fie teama! Cei de la Jeep insista ca toate schimbarile care imbunatatesc fiabilitatea Wrangler-ului nu-i vor compromite niciodata capacitatile off-road.
Ca şi cum ar trebui dovedit acest lucru, parte a eforturilor noastre de a conduce Jeep Wrangler 2012 au inclus trasee off-road destinate Rubicon-ului, trasee menite sa arate profunzimea talentelor jeep-ului. Pentru cei neiniţiaţi, traseul ar părea imposibil si cu toate acestea Wrangler-ul a mers in sus şi în jos pe pante abrupte, stancoase, pe drumuri cu gropi imense fara sa para macar ca se forteaza.
Deşi calibrarea electronica a acceleraţiei nu poate oferi întotdeauna răspuns instantaneu, exista cuplu amplu în noul motor. Merge bine, de asemenea, datorită în parte al unui ventilator de racire de 600-wati şi al unui aer conditionat mai mare. Nici nu a clipit aerul conditionat pe canicula indiferent de cat de incet mergeam. Wrangler-ul rămâne un uluitor armasar off-road.
Niciun compromis
Imaginaţi-vă toata aceasta capacitate adaugata şi Jeep Wrangler 2012 consuma chiar mai puţin carburant. Cu toate aceste avantaje Jeep şi-a pastrat pretul la modelele de baza in timp ce modelele MSRP de la Sahara si Rubicon au crescut cu 300 de dolari.E ca şi cum ai vrea o prajitura, apoi ai manca-o si, pe deasupra, iti scade si colesterolul. Chiar si traditionalistilor le ve fi greu sa combata acest lucru:)
sursa :stiriauto
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
f.interesant
RăspundețiȘtergere