Prezentari auto si moto, ultimele noutati in materie de tuning si teste, dar si noile aparitii pe piata auto si moto.Un mic garaj din piata auto si moto.
sâmbătă, 6 august 2011
Yamaha pune SUPER in Super Tenere
O serie de accesorii si componente de top au transformat un all-road masiv intr-un adventure care poate spune mandru: "eu sunt Super Tenere". Din pacate aceasta versiune va ramane doar un concept, sau cel putin asa sustine Yamaha.
Yamaha Super Tenere Worldcrosser
roata fata incalta o anvelopa cu profil off-road dar ramane pe 19 inch
Sa vedem ce s-a schimbat. In primul rand sunt vizibile anvelopele cramponate care le inlocuiesc pe cele stradale de pe modelul de serie. Yamaha foloseste un sistem de jante spitate care permit folosirea anvelopelor fara camera. In cazul lui Worldcrosser acestea au primit un tratament de infrumusetare si au devenit aurii. Roata de pe fata ramane insa pe 19"
La o privire mai atenta in aceeasi zona se observa si suspensiile Ohlins. Furca inversata cu jambe tratate antifrictiune dispune de multiple posibilitati de reglare la fel ca si amortizorul central. Castigurile date de folosirea acestor suspensii sunt atat de natura functionala cat si de greutate.
O alta zona unde Yamaha a putut face "economie de kilograme" este sistemul de evacuare. Un amortizorul de sunet Akrapovic inlocuieste imensa toba de esapament stock.
Rezervor suplimentar Yamaha worldcrosser super tenere
Rezervorul suplimentar ar prelungi autonomia cu pana la 250 km
Saua pasagerului a fost inlocuita de un al doilea rezervor suplimentar care suplimenteaza cei 23 de litri ai rezervorului principal. Acesta nu pare a avea un volum impresinant si cu siguranta nu se va atinge volumul de 60 de litri cat putea lua cu el Stephane Peterhansel pe XTZ-ul de 850 cmc care l-a purtat victorios la Dakar in 1993. Cu siguranta se va trece totusi peste cei 33 de litri cat poate cara un R1200GS Adventure, ceea ce s-ar putea dovedi extrem de util celor care au de gand sa traveseze desertul Gobi sau deserturile africane.
Numeroase componente din fibra de carbon precum scutul motorului sau flancurile carenaturii contribuie la o reducere substantiala a masei proprii. Ma indoiesc totusi ca toate eforturile specialistilor Yamaha vor putea reduce mai mult de 20-30 de kilograme din cele 261 cat afiseaza la plin modelul de serie. Worldcrosser va ramane deci un motor de calibru mare atat la propriu cat si la figurat.
Yamaha Worldcrosser Super Tenere, sistem de navigatie
Sistemul de navigatie este protejat de un parbriz ranforsat
Pentru cei care vor traversa deserturi, a fost montat un parbriz ranforsat, capabil sa suporte lovituri serioase si sa protejeze astfel sofisticatul sistem de navigatie. Daca Yamaha va decide sa se adreseze acestui tip de clienti va trebui sa lucreze la capitolul electronica. S-a dovedit ca traversarea zonelor mai putin civilizate in saua unui OZN supertehnologizat nu este cea mai inteleapta alegere, fiind mai degraba indicat un tanc sovietic. De aceea nu ar fi inoportuna dezvoltarea unui sistem de injectie mai putin sofisticat si nici renuntarea la ABS si TCS (sau macar inserarea unui sistem de dezactivare). Asta daca Yamaha doreste sa construiasca un adevarat Globe-trotter si nu doar o motocicleta de imagine.
Yamaha Worldcrosser Super Tenere
grupul conic primeste o binevenita protectie din dural
Pana una alta, Yamaha sustine ca nu va produce Worldcrosser in serie ci doar o parte a componentelor. Acestea vor fi puse in vanzare in 2011 ca accesorii pentru modelul standard. Avand in vedere reactiile favorabile din partea presei si mai ales din partea publicului, nu este exclus ca Yamaha sa se razgandesca, dar japonezii s-au mai ars si in trecut cu "reactia favorabila din partea publicului", seria MT fiind cel mai graitor exemplu. In ambele cazuri (MT-01 si MT-03), aplauzele nesfarsite ale vizitatorilor si laudele exprimate in reviste nu s-au materializat si in cozi la usile showroomurilor.
www.infomoto.ro
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu